Tuesday, June 1, 2010

Kemanusiaan Yang Dibayar Dengan Darah

Inilah penjara di bandar Barsheeba yang menempatkan aktivis Gaza yang ditahan

Baru-baru ini kita dikejutkan lagi dengan kekejaman zionis Yahudi yang tidak pernah berhenti meneruskan misi kejahatan dan tidak berperikemanusiaan.

Kekejaman demi kekejaman, pembunuhan demi pembunuhan dilakukan, penduduk dunia seakan lali..tetapi tidak bagi pejuang yang cintakan syahid..berita-berita palestin hinggap di celahan-celahan web..televisyen dan radio seakan mati disuap ketakutan menyebar berita dari sana..Hingga tidak menyedari keperitan dan kesengsaraan penduduk Palestin yang sudah kering air mata, kering darah mereka dilanyak-lanyak rejim zionis selama 3 tahun di penjara Gaza..

Muncul segerombolan mujahid yang tampil bermisi Flotila Kebebasan Gaza , menghulur bantuan, makanan, pakaian, keperluan atas keperimanusiaan tanpa mengira agama dan bangsa..hati diteguh, tekad dipasak, demi cinta kepada sesama Muslim,rela syahid mempertahan aqidah..

Serangan zionis 2hari yang lalu, mencedera dan meragut nyawa mereka yang tidak berdosa..610 orang dipenjarakan di Barsheeba,selatan Israel, 19 rakyat Malaysia turut ditahan di sana..Pertumpahan darah akibat bom asap dan gas pemedih mata menukar kapal laut menjadi lautan darah..Jerit-pekik dan kalimah takbir terbayang di fikiran, ampuhnya semangat mereka, andai syahid pasti syurga galang-gantinya..Allahu Akbar!!

Kebimbangan demi kebimbangan sering kali menghantui si ibu, si isteri dan saudara-mara akan pemergian mujahid-mujahid pilihan Allah..Alhamdulillah mereka diberi rezeki panjang umur, agar ada lagi hati-hati yang masih berperikemanusiaan, menghulur bantuan seikhlas mampu..

Benarlah janji Allah, Yahudi pasti tidak akan menyerah, semakin hari semakin umat Islam parah, kemanusiaan itu dibayar dengan darah, namun cukupkah sekadar melepaskan amarah??
Tanpa berusaha membantu mereka yang sedang "jarah"..

Wahai pemuda-pemudi Islam, bangkitlah!!..boikotlah barangan-barangan Yahudi seboleh-bolehnya, pasakkan niat untuk menjadi antara yang terpilih syahid di medan juang..jangan hanya hari ini kita prihatin, marah dan geram, tetapi esok Mc Donald menjadi kunjungan, barangan Nestle menjadi santapan, Facebook dilayan berjam-jam..Ingatlah, penderitaan si kecil dibayar kita dengan barangan-barangan Israel itu..mudah-mudahan kita berusaha memboikot!!!

اللهم انصر الإسلام والمسلمين في فلسطين، وبلاد الإسلامية...آمين

:Amalkan doa qunut nazilah setiap hari agar askar-askar zionis Israel hancur seperti hancurnya tentera bergajah Abrahah, selamatlah penduduk-penduduk Palestin menegak dan mempertahan aqidah dan keimanan kepada Allah S.W.T..Amin..

2 comments:

wisesa said...

harap dapat diberikan keizinan memarkan posting yang bermanfaat ini di blog http://smakj15-wisesa.blogspot.com ..- Admin

fiqhullughah said...

to wisesa:

silakn..jika ada manfaatnya..