Sunday, November 1, 2009

Ya Allah tabahkan hatinya..

Hari jumaat aku dpt call dpd Meryam,my best frend..dy ckp kwn aku,Nisa' mergkap ank sdra aku,kne blik kg coz ayah dy agk tenat..sakit kencing manis,sdgkan skg tengah exam week..hmmm hati aku dh mle xsedap..doa mge2 dy dimudhkn urusan..

Malam tepat pkul 12.35 aku dpt brita drp nisa' ayah dy xde dah..Ya Allah,tabahkanlah hatinya,dlm keadaan ujian imtihan di uia,Kau beri dy ujian dunia..Sepupu aku,Allahyarham Mohd Shah cool sgguh orangnya,derita yg ditggung ckup bwt hati kami bersdih..namun,kesbran,ketbhn hatinya bwt kami yakin,bhawa kehendak Allah akan sentiasa memberi hikmah bwt manusia..

Kehilangan org yg tersyg sudah tentunya membwt jiwa kita sedih,aku harap Ya Allah,kau kuatkanlah semngat Khairunnisa'..ubatilah hatinya dan keluarganya dengan janjiMu bhawa org yg bersbr dengan ujian dunia pasti akan diganjar dan diberi gantian yg lebih baik..

Teringat lg,arwah sepupu aku rajin dtg rumah,mlwt arwah ayah,kluarga kmi pernh duduk bersma dhulu..Moga Kau tempatkan dirinya bersama para solihin,tabahkanlah keluarganya menghadapi ujianMu..Nisa',kehidupan dunia ni segalanya milik Allah,hanya pinjaman bwt kita,sampai masa,redha dan ikhlasknlah hatimu jika Allah mengambilnya..

Salam takziah buatmu sahabatku..

4 comments:

Masshah said...

Semoga roh ayah kawan Rohmah di tempatkan dikalangan hambanya yang BERTAQWA..Amin!!!

Melatidaisy said...

allahummaghfirlahu warhamhu..

fiqhullughah said...

to massah:

kak kenal kan arwah ayah kwn sy 2?
anak embah tumirah,adik beradik dgn arwah siwo brahim..suami cik alimah(md.shah)

fiqhullughah said...

to melatidaisy:

syukran..kak kenal?dy bdk irk,quran sunnah..skg exco welfare irk..