Friday, December 11, 2009

..Hari ini Kita Kecundang..


Gambar Royal Debate 2008

..Tahniah aku ucpkn bwt team uia A dan B (UIAM) debat bm,bi,ba yg telah berjaya dlm Royal Debate 2009 baru2 ni..walaupun msg2 dgn wajah muram,sedih dengan kekalahn baru2 ni,tp aku sgt2 kagum dgn kesungguhan kalian dlm pertndgn ni..

..Sahabat2(esp debat arab),jgnlah kegagalan hari ini menjadi ukuran kegagalan akan dtg..hari ini kita gagal,mgkin kerana spekulasi yg tmbul,ketidakadilan dsb..namun,redhailah krana rezeki kemenangan bkn milik kita..ketetapan itu Allah dh tulis..mgkn utk menilai kelemahan dn kekurangan kita..

"Hari ini kita di atas,belum tentu esok jg kita di atas".."qaddarAllah ma sya'a wafa'ala"..Harap kalian xputus asa dlm perjuangan ini,bkn dunia shj yg kita harapkan,tp akhirat yg kekal selamanya..

Buat team universiti lain,aku ucpkan tahniah jg pd kamu semua atas sgala usaha dn kemenangan yg diraih..aku selalu mengimpikan andai kita dapat berkongsi maklumat,pglmn dan ilmu dlm arena perdebatan ini,bukan dengki,hasad,ego yg perlu ditegakkan..

Pernah sesekali diri ini terfikir,betul ke org Islam selalu ingin menjatuhkan org Islam yg lain??..bgaimana dgn dunia kini dan akan dtg jika perkara ini berterusan??..Fikir2kanlah,renung2kan..hidup kita di dunia hanya sementara,segalanya dinilai oleh Allah di akhirat kelak..

p/s:aku xside mana2 dlm pertandingan Royal ni walaupun aku sendiri dr UIA..bg aku,kemenangan sesape je boleh kecapi andai dia berusaha sungguh2 dan mhn pd Allah..tp,bila redha Allah kita ketepikan,nafsu kita dahulukan dr akal yg waras..apalah gunanya kejayaan hidup ini tanpa redhaNya??..

6 comments:

Muhamad Alihanafiah b. Norasid said...

Salam. syukran atas nasihat. sgt menyentuh.

fiqhullughah said...

to alihanafiah:

wsalam..terima kasih jg ya akh..mga kita sentisa thabat dlm jalanNya..

ahmad said...

salam.. 125% ana stuju... y pnting kita berusaha... dan Allah la sebaik2 penentu.. *tumpang menyibuk nak bgi komen.. hehehe..

fiqhullughah said...

to ahmad:

wslm..oh xpe2..silakan bg komen..ijtahid wala taksal!

diktatormedia said...

Salam ziarah N salam ta'aruf smua.. Kunjungi blog ana N mohon tnjuk ajar. Sama2 kita lebarkan jaringan dakwah.. --> http://diktatormedia.blogspot.com/a

fiqhullughah said...

to diktatormedia:

syukran ukhtie..inshAllah