Thursday, January 21, 2010

..REALITI PRK DI UIAM..

Dah bape hari aku try nk post entri..
Tapi server down kat UIA ni..
So,dah terlepas la nak cte pasal PRK..
Pape pun,aku nk cte gak..

Bkn nk cari kontroversi..
Tapi nk bg mate2 kite terbuka..
Kdg2,teguran sesama kita bwt diri terfikir..

Ade la dlm 3 4hari mereka2 yg tercalon bwt kempen..
Ikut rules election byk sgt kne pinda..
Dah xbleh bg ole2 utk student yg nk m'ngundi..
Cme leh bg manifesto je kot..

Ape pun,2xjd masalah..
Yg masalhnya,sikap sesetgh pihak..
Yg mle bwt kerja2 kotor..
Stakat nk suh student undi..
Xperlu rasenya bwt kerja2 bodoh2..

Ltak poster anjing berkopiah..
Cabut banner pihak lawan..
Tulis kata2 yg xbest dipandang..
Kutuk-mengutuk..

Eh,itu bkn krja mahasiswa islam!!
Tapi kerja org2 yg letak akal kat lutut..
Kerja org yg xpenah belajar ethics..
Aku xnk side mana2 pihak dlm blog ni..
Cme aku kesal dgn stgh2 pihak cm2..

Stakat bwa nama Islam..
Tapi perangai,akhlak lbh teruk drp non-muslim..
Xde faedahnya..
Penat berkempen je..
Mcm2 gak dgn org yg nk perjuangkan bangsa..
Perjuangkan student dlm kuliyah..
Tapi ble dipilih jd SRC, bwt program hiburan..
Xsalah hiburan2,tp biarlah yg mencerminkan "Islam"nya UIAM..

Aku xbpe kisah..
Kalau SRC ni dikuasai mane2 pihak sekalipun..
Cme 1je,amanah,tanggungjawab kne selesaikan..
Hak-hak student kne perjuangkan..
Islam kne tegakkan..

Kalau pihak WUFI sekalipun menang..
Tapi xbwt kerja..
Atau student xnampak dyorg kerja..
Xde gunanya menang..

Mcm2 gak dgn ASPIRASI..
Kalau main sebat sume program bole..
Dah xnampak "islamnya" UIAM..
Dok lobi-melobi..
Asal poket penuh..
Sia-sia je hidup kt UIA ni..

The conclusion is..
Sume yg nk jd pemimpin..
Kne ade sifat pemimpin..
Cakap serupa bikin..
Kualiti diri kne tingkatkan..

Aku pun mahasiswa jg..
Aku ckp utk diri aku jg..
Bkn nk ckp diri aku hebat..
Cme nk diri kita sama2 hebat..

maklumat tambahan,sila lihat di sini

..Keputusan PRK dah diumumkan semalam,WUFI menang tipis dgn
ASPIRASI
di Gombak ni..

..Walau ape pun,harapan aku dan student sume,
selamat menjalankan tugas dan amanah..

..Bersatu membentuk ummah dan muslim yg cemerlang..
..Cemerlang agama,akademik,sahsiah dan akhlak..







4 comments:

cik beLLanan said...

dah tw ea sape menang?
men undi je tw.y sonoknyer dpt kalendar n penanda buku fre..hihi

fiqhullughah said...

yup..dh tw,he bsela2..msg2 ade cre..

Haniff Ismail said...

huhu..
da mengundi ye..

semoga segalanya membawa byk manfaat kepada mahasiswa disana..
dan moga arus perdana dapat diperhebatkan dgn perjuangan yg telus dan beretika...

wallahu'alam..

sekadar pendapat..huhu

p/s:-
- Ceria2 slalu..=)

fiqhullughah said...

alhmdllah..dah selesai..terima kasih atas pndapat anda..


p/s: inshAllah,akan terus ceria:)