Friday, January 2, 2009

ISU PALESTIN



Gambar oleh utusan malaysia.

Setiap hari dunia digemparkan dengan isu palestin yang tak pernah aman..rakyat2nya yang menderita,berjuang bermati-matian mempertahankan bumi kelahiran mereka..kanak-kanak yang cedera ditembak dan macam2 lg..nasib mereka perlu dibela..tapi bagaimana?itulah yang menjadi persoalannya..

Di kala kita sibuk menyambut tahun baru 2009..bertali-arus bedilan-bedilan dan tembakan yang menyerang Gaza,membunuh satu demi satu jiwa yang tak berdosa..ada plak segolongan manusia ni sibuk dengan parti,pesta,hiburan yang berunsur seks..nak kata xblajar,,ada juga budak2 ipt..dah xde malu langsung..

Sekarang ni,bukan je rakyat Palestin yang kena brjuang bermati-matian,,tapi kita sebagai umat Islam jg kena same2 doakan mereka..bukan takat tu je..mari semua boikot barang-barang orang kafir..sekurang-kurangnya kita jihad jg..bayangkan satu hari kita bagi kat orang kafir 10 bilion..kan bagus kalau kita kumpul2,bole gak bayar duit ptptn..xpun beli buku ke,barang keperluan ke..ap2 pun tepuk dada tanya iman..

..Doakan muslimin di sana...

2 comments:

Palestine said...

Gambar Senyuman Para Syuhada mati syahid di bumi Palestine di http://gambarartis2u.blogspot.com/2009/03/senyuman-syuhada.html

fiqhullughah said...

terima kasih..