Tuesday, January 6, 2009

TEORI EVOLUSI DARWIN...ADAKAH DITERIMA ??

Kehadiran athies Charles Darwin yang mencabar dunia Islam telah menyebabkan segelintir orang Islam mula kurang yakin dengan teori penciptaan manusia..mereka menerima penciptaan manusia tercetusnya dari evolusi iaitu perubahan tahap yang bersandarkan manusia lain..Para evolusionis turut terlepas pandang menyatakan penciptaan manusia hasil perubahan mengikut keadaan..dengan penemuan fosil2..

Apa yang menyedihkan,umat Islam sendiri dikaburkan dengan penipuan-penipuan para evolusionis.Seorang doktor yang merupakan ahli antropologi Charles Dawson..adik bradik dengan Pak Charles Darwin jg ni,,telah menemukan tulang rahang dan fragmen tengkorak di sebuah lubang di Piltdown pd tahun 1912..Dipercayai,tulang rahang2 mirip kera,,gigi dan tengkorak pula milik manusia..Spesimen ni name dia "Manusia Piltdown"..

Berapa ramai doktor2 yang buat kajian tentang teori2..sampai dekat 500 tesis mereka buat..Tiba2 apa yang mengejutkan,tahun 1953,pembohongan spesis Darwin ni terbongkar juga..Setelah kajian dibuat 42 tahun,,penemuan terbukti bila tulang rahang "Manusia Piltdown tidak mengandungi flourin,manakala tengkorak pula mengandungi sedikit flourin..ini menunjukkan bahawa tengkorak manusia tersebut berusia beribu tahun,,,tulang rahang pula berusia tidak lebih seribu tahun..

Bagaimana pembohongan ni terbongkar?Weiner membuktikan bahawa tulang rahang "Manusia Piltdown" merupakan tulang rahang kera yang dibuat usang,seolah telah lama..sedangkan 2 tulang rahang kera yang baru mati..manakala tengkorak tersebut milik manusia yang telah mati 500 tahun dahulu..setelah membuat kajian dengan metoda flourin,mereka menjumpai gigi2 "Manusia Piltdown" disusun2..rahangnya dibuat khusus,sendi rahangnya dibuat menyerupai manusia..Hah..terbukti dah..!!Penciptaan manusia bukan disebabkan evolusi..

Tetapi Islam mempunyai jawapan tersendiri yang mengandungi dalil dan bukti daripada Allah S.W.T..contohnya..Sejak awal lagi, agama telah mengajarkan kebenaran penciptaan, yang dapat difahami semua orang melalui penggunaan akal dan pengamatan peribadi. Semua agama samawi telah mengajarkan bahwa Allah menciptakan alam semesta dengan berfirman "Jadilah!", dan bahawa sempurnanya alam ciptaan Allah merupakan bukti daya ciptaNya yang agung. Banyak ayat Al Qur'an juga mengungkapkan kebenaran ini. Misalnya, Allah mengungkapkan bagaimana Dia secara ajaib menciptakan alam semesta dan kewujudannya:

Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah". Lalu jadilah ia. ( Al Baqarah, 2: 117)

Allah juga mengungkapkan yang berikut:
Dan Dialah yang menciptakan langit dan bumi dengan benar. Dan benarlah perkataan-Nya di waktu Dia mengatakan: "Jadilah, lalu terjadilah", dan di tangan-Nya-lah segala kekuasaan di waktu sangkakala ditiup. Dia mengetahui yang ghaib dan yang nampak. Dan Dialah yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui. ( Al An'aam, 6: 73)

Jelaslah di sini bahawa.teori evolusi hanyalah suatu teori yang tidak boleh dikaitkan dengan penciptaan manusia atau alam ni..kerana mustahil sesuatu boleh ada tanpa ada yang membuatnya..Islam tidak menyangkal evolusi,tetapi bukan dari sudut penciptaan atau yang berasaskan sesuatu yang telah terbukti dengan dalil yang sahih..sedangkan dalam teori evolusi Darwin tersebut banyak pembohongan..

3 comments:

Anonymous said...

salam.. teori penipuan darwin ini bukan sahaja dalam bidang evolusi manusia malah beliau telah mengembangkan fahamannya, makhluk ini tidak bertuhan dan terjadi dengan sendiri berdasarkan teori big bang nya.. fahaman ini telah didokong kuat oleh Hitler dan telah diikuti oleh pengikut2 nya pendokong fahaman nazi....

Anonymous said...

terima kasih..penulis akan mengupas banyak lagi tentang penipuan2 para evolusionis dan pemikir barat..salam istiqamah..

guntur said...

salam,berlaku adillah.banyak lagi bukti yang beliau dan para evolusionis lain bawa.saya tak rasa beliau cuba menipu sekalipun anda kata beliau salah.lagipun beliau tu atheis tentulah tak bias mana2 pegangan yang mubgkin mempengaruhi kenyataannya.

boleh lawat di sini

http://www.kaheel7.com/modules.php?name=News&file=article&sid=793

oh ya.saya pun bekas pelajar smakj.batch 14.